Pierwsza mowa Bildada : Potęga Boża w służbie sprawiedliwości Bildad ze Szuach na to tak odpowiedział : « Jak długo chcesz mówić w ten sposób ? Twe słowa gwałtowne jak wicher , Czyż Bóg nagina prawo , Wszechmocny zmienia sprawiedliwość ? A jeśli synowie zgrzeszyli i oddał ich w moc ich występku ? Upokórz się , a zyskasz szczęście Radzę do Boga się zwrócić , o łaskę do Wszechmocnego . Jeśliś jest czysty , niewinny , to czuwać będzie nad tobą , uczciwy twój dom odbuduje . Skromny byłby początek , lecz koniec byłby wspaniały . Tak uczą starsi Pytaj no dawnych pokoleń , zwróć uwagę na doświadczenie przodków . My , wczorajsi , znamy niewiele , bo wiek nasz jak cień jest na ziemi . Lecz oni pouczą , wyjaśnią słowami , co płyną z rozsądku . Czyż rośnie papirus bez błota , czy się krzewi sitowie bez wody ? Jeszcze świeże , niezdatne do ścięcia , [ a już ] usycha , prędzej od trawy . Tak z drogą niepomnych na Boga ; nadzieja nieprawych zaginie , na krótko im [ starczy ] nadziei , ich ufność jak nić pajęczyny . Kto się jej uchwyci , ten nie ustoi , upadnie szukając oparcia . On wprawdzie w słońcu soczysty , pędy swe puszcza w ogrodzie , korzenie umacnia we żwirze , pośród kamieni zakwita . Gdy utniesz go z jego podłoża , ono się zaprze : " Ja go nie widziałem ". Oto wesele z tej drogi . A z pyłu wyrośnie ktoś inny . Nawróć się ! Prawego Bóg nie odrzuci , złego nie wzmocni ramieniem . Napełni twe usta radością , a wargi okrzykiem wesela . Wrogowie zapłonią się wstydem , przepadną namioty występnych ».
Odpowiedzialność zbiorowa działałaby w kierunku odwrotnym: karząc ojca za grzechy synów.
Przygotowuje zakończenie:
.
"Jej" - dosł.: "domu jego", tzn. pajęczego.
"On" to alegoria człowieka, którego szczęście jest nietrwałe. Wlg: "Ze wschodem jego wyjdzie latorośl jego".
Wiersze 20-22 zawierają krótkie sformułowanie tezy Bildada o sprawiedliwości Bożej.
biblia, biblia online, pismo święte, pismo święte online, twoja biblia, ewangelia, stary testament, nowy testament, księga, księgi, prorocy, słowo boga