Na łożu mym nocą szukałam umiłowanego mej duszy , szukałam go , lecz nie znalazłam . « Wstanę , po mieście chodzić będę , wśród ulic i placów , szukać będę ukochanego mej duszy ». Szukałam go , lecz nie znalazłam . Spotkali mnie strażnicy , którzy obchodzą miasto . « Czyście widzieli miłego duszy mej ?» Zaledwie ich minęłam , znalazłam umiłowanego mej duszy , pochwyciłam go i nie puszczę , aż go wprowadzę do domu mej matki , do komnaty mej rodzicielki . OBLUBIENIEC : Zaklinam was , córki jerozolimskie , na gazele i na łanie pól : nie budźcie ze snu , nie rozbudzajcie ukochanej , póki nie zechce sama . PIEŚŃ TRZECIA CHÓR : Kim jest ta , co się wyłania z pustyni wśród słupów dymu , owiana wonią mirry i kadzidła , i wszelkich wonności kupców ? Oto lektyka Salomona : sześćdziesięciu mężnych ją otacza spośród najmężniejszych Izraela . Wszyscy wprawni we władaniu mieczem , wyćwiczeni w boju . Każdy ma miecz u boku przez wzgląd na nocne przygody . Tron uczynił sobie król Salomon z drzewa libańskiego : podnóżek zrobił ze srebra , oparcie ze złota , siedzenie [ wyścielone ] purpurą , a wnętrze wykładane hebanem . Wyjdźcie , córki jerozolimskie , spójrzcie , córki Syjonu , na króla Salomona w koronie , którą ukoronowała go jego matka w dniu jego zaślubin , w dniu radości jego serca .
Por.
;
.
PIEŚŃ TRZECIA (
) - interpretacja alegoryczna - Izrael: Wizja powracających z niewoli i wznowienie teokracji (
). Aluzja do powrotu z Egiptu (słup dymu!). Wizja szczęśliwości w Ziemi Obiecanej ( 4 [-]
]). Pan bierze Palestynę na nowo w posiadanie (
). Kościół: Ludzkość powraca do Boga "z pustyni" świata nie o własnych siłach (lektyka -
). Chrystus-Król (
). Ludzkość odrodzona: jej piękność (
), moc (
), siła miłości (
), pełnia życia (
), apostolskie promieniowanie (
); por.
Sprowadzenie Oblubienicy. Oblubieniec (zwany tu Salomonem) wysyła po Oblubienicę swą lektykę, w której odbywa ona swój uroczysty wjazd. Oblubieniec przyjmuje ją na ślubnym tronie. Prawdopodobnie nie jest to jeszcze wprowadzenie w dom Oblubieńca - ono nastąpi później (
) - ale do namiotu, który dla oblubieńców rozbijano poza miastem, by tam razem zamieszkali w czasie uroczystości weselnych (por.
) i rozpoczęli życie małżeńskie. Po tym wprowadzeniu Oblubienica jest już uważana za małżonkę, chociaż uroczystości weselne jeszcze się nie skończyły.
Dosł.: "jak słupy dymu"; por.
"Tron", prawdopodobnie lektyka albo tron ślubny, na którym oboje zasiadali w czasie obchodów weselnych.
Tekst prawdopodobnie skażony. Hebr.: "wnętrze jego wyścielone miłością córek jerozolimskich".
biblia, biblia online, pismo święte, pismo święte online, twoja biblia, ewangelia, stary testament, nowy testament, księga, księgi, prorocy, słowo boga