Rodowody : Kapłani i lewici za Zorobabela i Jozuego A oto są kapłani i lewici , którzy przyszli z Zorobabelem , synem Szealtiela , i Jozuem : Serajasz , Jeremiasz , Ezdrasz , Amariasz , Malluk , Chattusz , Szekaniasz , Charim , Meremot , Iddo , Ginneton , Abiasz , Mijjamin , Maadiasz , Bilga , Szemajasz oraz Jojarib , Jedajasz , Sallu , Amok , Chilkiasz , Jedajasz . - To byli zwierzchnicy kapłanów . A bracia ich za dni Jozuego , to jest lewici , byli następujący : Jozue , Binnuj , Kadmiel , Szerebiasz , Juda , Mattaniasz ; on i bracia jego kierowali śpiewem hymnów dziękczynnych ; a Bakbukiasz , Unni i bracia ich stali naprzeciw nich przy wykonywaniu obowiązków . Arcykapłani od Jozuego do Jadduy A Jozue był ojcem Jojakima , Jojakim był ojcem Eliasziba , Eliaszib - Jojady , Jojada był ojcem Jochanana , Jochanan był ojcem Jadduy . Kapłani za Jojakima A za dni Jojakima głowami rodów byli następujący kapłani : w [ rodzie ] Serajasza - Merajasz ; w [ rodzie ] Jeremiasza - Chananiasz ; w [ rodzie ] Ezdrasza - Meszullam ; w [ rodzie ] Amariasza - Jochanan ; w [ rodzie ] Malluka - Jonatan ; w [ rodzie ] Szekaniasza - Józef ; w [ rodzie ] Charima - Adna ; w [ rodzie ] Meremota - Chelkaj ; w [ rodzie ] Iddo - Zachariasz ; w [ rodzie ] Ginnetona - Meszullam ; w [ rodzie ] Abiasza - Zikri ; w [ rodzie ] Mijjamina ...; w [ rodzie ] Maadiasza - Piltaj ; w [ rodzie ] Bilgi - Szammua ; w [ rodzie ] Szemajasza - Jonatan ; w [ rodzie ] Jojariba - Mattenaj ; w [ rodzie ] Jedajasza - Uzzi ; w [ rodzie ] Sallu - Kallaj ; w [ rodzie ] Amoka - Eber ; w [ rodzie ] Chilkiasza - Chaszabiasz ; w [ rodzie ] Jedajasza - Netanel . Za dni Eliasziba , Jojady , Jochanana i Jadduy zostali spisani naczelnicy rodów kapłańskich w kronice prowadzonej aż do panowania Dariusza perskiego . Zwierzchnicy rodów lewickich Synowie Lewiego : naczelnicy ich rodów zostali spisani w Kronice , lecz tylko do dni Jochanana , syna Eliasziba . Zwierzchnikami lewitów byli : Chaszabiasz , Szerebiasz , Jozue , Binnuj , Kadmiel i bracia ich - którzy według rozporządzenia Dawida , męża Bożego , przy wielbieniu i dziękczynieniu stali naprzeciw nich , oddział równo z oddziałem - mianowicie : Mattaniasz , Bakbukiasz , Obadiasz ; a odźwierni Meszullam , Talmon , Akkub trzymali straż przy składnicach u bram . Ci żyli za dni Jojakima - syna Jozuego , syna Josadaka - i za dni namiestnika Nehemiasza oraz kapłana-pisarza Ezdrasza . OSTATNIE DZIEŁO WSPÓLNE EZDRASZA I NEHEMIASZA Poświęcenie muru A na poświęcenie muru Jerozolimy odszukano lewitów , by ze wszystkich ich siedzib sprowadzić ich do Jerozolimy na radosny obchód poświęcenia przy hymnach i grze na cymbałach , harfach i cytrach . Zgromadzili się więc śpiewacy tak z okręgu otaczającego Jerozolimę , jak i z gospodarstw Netofatytów oraz z Bet-Haggilgal i z pól miejscowości Geba i Azmawet ; śpiewacy bowiem zbudowali sobie gospodarstwa dokoła Jerozolimy . Kapłani i lewici oczyścili siebie , a potem oczyścili lud , bramy i mur . I wprowadziłem zwierzchników Judy przed mur , i ustawiłem dwa wielkie chóry dziękczynne . Jeden szedł wzdłuż muru w prawo ku Bramie Śmietników . Za nimi szedł Hoszajasz z połową zwierzchników Judy oraz Azariasz , Ezdrasz , Meszullam , Juda , Mijjamin , Szemajasz , Jeremiasz spośród kapłanów z trąbami ; a Zachariasz - syn Jonatana , syna Szemajasza , syna Mattaniasza , syna Micheasza , syna Zakkura , syna Asafa - i bracia jego : Szemajasz , Azarel , Milalaj , Gilalaj , Maaj , Netanel , Juda , Chanani z instrumentami muzycznymi Dawida , męża Bożego ; a pisarz Ezdrasz szedł przed nimi . Dalej posuwali się oni ku Bramie Źródlanej , następnie poszli wprost przed siebie w kierunku stopni do Miasta Dawidowego , po drodze w górę przy murze obok pałacu Dawidowego , aż do Bramy Wodnej na wschodzie . Drugi chór dziękczynny - a ja byłem za nim oraz połowa zwierzchników ludu - szedł wzdłuż muru w lewo obok Wieży Piekarników aż do Muru Szerokiego , dalej obok Bramy Efraimskiej ku Bramie Jeszańskiej i ku Bramie Rybnej oraz wieży Chananeela , Wieży Seciny aż do Bramy Owczej ; a stanęli przy Bramie Więziennej . Oba chóry dziękczynne stanęły przy domu Bożym , ja także i połowa zwierzchników ze mną ; a kapłani : Eliakim , Maasejasz , Miniamin , Micheasz , Elioenaj , Zachariasz , Chananiasz byli z trąbami oraz Maasejasz , Szemajasz , Eleazar , Uzzi , Jochanan , Malkiasz , Elam i Ezer . Wtedy śpiewacy dali się słyszeć , a Jizrachiasz był [ ich ] kierownikiem . W owym dniu złożono znaczne ofiary ; cieszyli się oni , gdyż Bóg dał im wielką radość ; również żony i dzieci cieszyły się ; a radość Jerozolimy słyszano z daleka . Przypisek : Utrzymanie kapłanów i lewitów W owym czasie ustanowiono mężów nad składnicami dla zapasów : dla świętych darów pierwocin , dziesięcin , aby w nich zbierali z posiadłości miejskich udziały prawem nałożone na korzyść kapłanów i lewitów ; Juda bowiem miał radość z kapłanów i lewitów , pełniących służbę . Oni wykonywali służbę Boga swego i służbę oczyszczenia - jak również śpiewacy i odźwierni - zgodnie z rozporządzeniem Dawida i syna jego Salomona . Albowiem za dni Dawida był Asaf jako pierwszy kierownikiem śpiewaków oraz pieśni pochwalnych i pieśni dziękczynnych dla Boga . Za dni Zorobabela i za dni Nehemiasza cały Izrael składał udziały na codzienne utrzymanie śpiewaków i odźwiernych ; i wydzielano świętą należność lewitom , a lewici wydzielali ją synom Aarona .
Inny niż bohater księgi.
Popr. wg wiersza 15.
Imię popr. wg Wlg.
Popr. wg wiersza 22n.
"Malluk" - popr. wg wiersza 2. "Szekaniasz" - popr. wg wiersza 3.
Popr. wg wiersza 3.
"Mijjamin" - popr. wg wiersza 5 i Wlg. "Maadiasz" - popr. wg wiersza 5.
Popr. wg wiersza 7.
"Lewici", stojące tu omyłkowo w hebr. i Wlg opuszczono (por. wiersz 23); "w kronice prowadzonej aż do" - uzupełnienie wg wiersza następnego. "Dariusz" = III (336-331).
Tj. wnuka; por.
.
"Binnuj", popr. wg wiersza 8. "Oddział równo z oddziałem" - Wlg: "żeby równomiernie spełniali obowiązki po kolei".
Zob. przypis do
Zob.
"Przed mur", patrząc ze strony miasta; Wlg: "na mur". Procesje posuwały się prawdopodobnie po nasypie wzmacniającym od strony miasta mur i przeznaczonym dla obrońców. "Szedł" - popr. wg wiersza 38. Punktem wyjścia obu chórów była brama nad Doliną. "Wzdłuż muru" - Wlg: "po murze".
Wlg: wiersz 33b; odtąd aż do końca rozdziału numeracja wierszy hebr. jest o jeden stopień wyższa niż wierszy łacińskich. "Mijjamin" - popr. wg wierszy 5 i 17.
"W kierunku" - Wlg: "po stopniach". "Obok pałacu" - Wlg: "nad pałacem".
"Połowa zwierzchników..." - uzupełnione wg wiersza 32. "W lewo" - popr. wg wiersza 31.
"Jeszańskiej" - por.
; "Seciny" - por.
"W nich", tj. w składnicach.
biblia, biblia online, pismo święte, pismo święte online, twoja biblia, ewangelia, stary testament, nowy testament, księga, księgi, prorocy, słowo boga