Dziewiczy orszak Baranka Potem ujrzałem : A oto Baranek stojący na górze Syjon , a z Nim sto czterdzieści cztery tysiące , mające imię Jego i imię Jego Ojca wypisane na czołach . I usłyszałem z nieba głos jakby głos mnogich wód i jakby głos wielkiego gromu . A głos , który usłyszałem , [ brzmiał ] jak gdyby harfiarze uderzali w swe harfy . I śpiewają jakby pieśń nową przed tronem i przed czterema Zwierzętami , i przed Starcami : a nikt tej pieśni nie mógł się nauczyć prócz stu czterdziestu czterech tysięcy - wykupionych z ziemi . To ci , którzy z kobietami się nie splamili : bo są dziewicami ; ci , którzy Barankowi towarzyszą , dokądkolwiek idzie ; ci spośród ludzi zostali wykupieni na pierwociny dla Boga i dla Baranka , a w ustach ich kłamstwa nie znaleziono : są nienaganni . Zapowiedź godziny sądu Potem ujrzałem innego anioła lecącego przez środek nieba , mającego odwieczną Dobrą Nowinę do obwieszczenia wśród tych , którzy siedzą na ziemi , wśród każdego narodu , szczepu , języka i ludu . Wołał on głosem donośnym : « Ulęknijcie się Boga i dajcie Mu chwałę , bo godzina sądu Jego nadeszła . Oddajcie pokłon Temu , co niebo uczynił i ziemię , i morze , i źródła wód !» A inny anioł , drugi , przyszedł w ślad mówiąc : « Upadł , upadł wielki Babilon , co winem zapalczywości swego nierządu napoił wszystkie narody !» A inny anioł , trzeci , przyszedł w ślad za nimi , mówiąc donośnym głosem : « Jeśli kto wielbi Bestię , i obraz jej , i bierze sobie jej znamię na czoło lub rękę , ten również będzie pić wino zapalczywości Boga przygotowane , nierozcieńczone , w kielichu Jego gniewu ; i będzie katowany ogniem i siarką wobec świętych aniołów i wobec Baranka . A dym ich katuszy na wieki wieków się wznosi i nie mają spoczynku we dnie i w nocy czciciele Bestii i jej obrazu , i ten , kto bierze znamię jej imienia ». Tu się okazuje wytrwałość świętych , tych , którzy strzegą przykazań Boga i wiary Jezusa . I usłyszałem głos , który z nieba mówił : « Napisz : Błogosławieni , którzy w Panu umierają - już teraz . Zaiste , mówi Duch , niech odpoczną od swoich mozołów , bo idą wraz z nimi ich czyny ». Żniwo i winobranie Potem ujrzałem : oto biały obłok - a Siedzący na obłoku , podobny do Syna Człowieczego , miał złoty wieniec na głowie , a w ręku ostry sierp . I wyszedł inny anioł ze świątyni , wołając głosem donośnym do Siedzącego na obłoku : « Zapuść Twój sierp i żniwa dokonaj , bo przyszła już pora dokonać żniwa , bo dojrzało żniwo na ziemi !» A Siedzący na obłoku rzucił swój sierp na ziemię i ziemia została zżęta . I wyszedł inny anioł ze świątyni , która jest w niebie , i on miał ostry sierp . I wyszedł inny anioł od ołtarza , mający władzę nad ogniem , i donośnie zawołał do mającego ostry sierp : « Zapuść twój ostry sierp i poobcinaj grona winorośli ziemi , bo jagody jej dojrzały !» I rzucił anioł swój sierp na ziemię , i obrał z gron winorośl ziemi , i wrzucił je do tłoczni Bożego gniewu - ogromnej . I wydeptano tłocznię poza miastem , a z tłoczni krew wytrysnęła aż po wędzidła koni , na tysiąc i sześćset stadiów .
Obraz niebiańskiej świętości Kościoła na ziemi.
Por.
.
Dziewiczym jest Kościół w swej wierności dla Chrystusa, tak jak odstępstwo określa Pismo święte mianem cudzołóstwa (zob.
). Zarówno męczeństwo (
), jak i dziewictwo charakteryzuje chrześcijan, oczywiście w niejednakowym stopniu.
Jak u proroków (
;
) symbol mocarstwa wrogiego Bogu, tutaj w pierwszym rzędzie - Rzymu (por. 17n [-]
]).
Zbawieni dostępują nagrody za czyny "już teraz", tzn. przed paruzją (por.
).
Alegoria Sądu Ostatecznego. "Żniwo" dotyczy zbawionych (por.
), deptanie zaś tłoczni po obraniu "winorośli ziemi" - potępienie (por.
). Sędzią jest Mesjasz (por.
Zapewne aluzja do kary wiecznej.
. Liczba symbolizuje ogólnoświatowe rozmiary klęski wrogów Boga.
biblia, biblia online, pismo święte, pismo święte online, twoja biblia, ewangelia, stary testament, nowy testament, księga, księgi, prorocy, słowo boga