Przeto , bracia umiłowani , za którymi tęsknię - radości i chwało moja ! - tak stójcie mocno w Panu , umiłowani ! Napomnienia szczegółowe Wzywam Ewodię i wzywam Syntychę , aby były jednomyślne w Panu . Także proszę i ciebie , prawdziwy Syzygu , pomagaj im , bo one razem ze mną trudziły się dla Ewangelii wraz z Klemensem i pozostałymi moimi współpracownikami , których imiona są w księdze życia . Radujcie się zawsze w Panu ; jeszcze raz powtarzam : radujcie się ! Niech będzie znana wszystkim ludziom wasza wyrozumiała łagodność : Pan jest blisko ! O nic się już zbytnio nie troskajcie , ale w każdej sprawie wasze prośby przedstawiajcie Bogu w modlitwie i błaganiu z dziękczynieniem ! A pokój Boży , który przewyższa wszelki umysł , będzie strzegł waszych serc i myśli w Chrystusie Jezusie . W końcu , bracia , wszystko , co jest prawdziwe , co godne , co sprawiedliwe , co czyste , co miłe , co zasługuje na uznanie : jeśli jest jakąś cnotą i czynem chwalebnym - to miejcie na myśli ! Czyńcie to , czego się nauczyliście , co przejęliście , co usłyszeliście i co zobaczyliście u mnie , a Bóg pokoju będzie z wami . Uznanie za ponownie okazaną pamięć Także bardzo się ucieszyłem w Panu , że wreszcie rozkwitło wasze staranie o mnie , bo istotnie staraliście się , lecz nie mieliście do tego sposobności . Nie mówię tego bynajmniej z powodu niedostatku : ja bowiem nauczyłem się wystarczać sobie w warunkach , w jakich jestem . Umiem cierpieć biedę , umiem i obfitować . Do wszystkich w ogóle warunków jestem zaprawiony : i być sytym , i głód cierpieć , obfitować i doznawać niedostatku . Wszystko mogę w Tym , który mnie umacnia . W każdym razie dobrze uczyniliście , biorąc udział w moim ucisku . Wy , Filipianie , wiecie przecież , że na początku [ głoszenia ] Ewangelii , gdy opuściłem Macedonię , żaden z Kościołów poza wami jednymi nie prowadził ze mną otwartego rachunku przychodu i rozchodu , bo do Tesaloniki nawet raz i drugi przysłaliście na moje potrzeby . Mówię zaś to bynajmniej nie dlatego , że pragnę daru , lecz pragnę owocu , który wzrasta na wasze dobro . Stwierdzam , że wszystko mam , i to w obfitości : jestem w całej pełni zaopatrzony , otrzymawszy przez Epafrodyta od was wdzięczną woń , ofiarę przyjemną , miłą Bogu . A Bóg mój według swego bogactwa zaspokoi wspaniale w Chrystusie Jezusie każdą waszą potrzebę . Bogu zaś i Ojcu naszemu chwała na wieki wieków ! Amen . Końcowe pozdrowienia Pozdrówcie każdego świętego w Chrystusie Jezusie ! Pozdrawiają was bracia , którzy są ze mną . Pozdrawiają was wszyscy święci , zwłaszcza ci z domu Cezara . Łaska Pana naszego Jezusa Chrystusa [ niech będzie ] z duchem waszym ! Amen .
Dosł.: "wieńcu mój".
"Syzygu" - jest to zapewne gra słów: "w pełni zasługujący na miano współniosącego jarzmo"; Wlg i część komentatorów widzi tu rzeczownik pospolity - "współbojownika, towarzysza, druha"; "Klemensem" - część tradycji widzi w nim późniejszego papieża Klemensa I (88-97); "w księdze życia":
;
. Symbol wybrania do łaski.
W przenośniach zaczerpniętych z języka kupieckiego Apostoł stwierdza zarówno swe prawo do utrzymania ze strony wiernych (por.
), jak i to, że Bóg wynagrodzi im ofiary na ten cel złożone.
itd. Kontekst wyjaśnia znaczenie symbolu.
Inni dosł.: "w chwale", widząc tu aluzję do nagrody wiecznej.
Nawróceni pretorianie, urzędnicy, personel cesarski, włącznie z niewolnikami.
biblia, biblia online, pismo święte, pismo święte online, twoja biblia, ewangelia, stary testament, nowy testament, księga, księgi, prorocy, słowo boga