A On rzekł do mnie : « Synu człowieczy , zjedz to , co masz przed sobą . Zjedz ten zwój i idź przemawiać do Izraelitów !» Otworzyłem więc usta , a On dał mi zjeść ów zwój , mówiąc do mnie : « Synu człowieczy , nasyć żołądek i napełnij wnętrzności swoje tym zwojem , który ci podałem ». Zjadłem go , a w ustach moich był słodki jak miód . Potem rzekł do mnie : « Synu człowieczy , udaj się do domu Izraela i przemawiaj do nich moimi słowami . Jesteś bowiem posłany nie do ludu o mowie niezrozumiałej lub trudnym języku , ale do domu Izraela ; nie do wielu narodów o niezrozumiałej mowie i o trudnym języku , których słów byś nie rozumiał . Chociaż gdybym cię do nich posłał , usłuchaliby ciebie . Jednakże dom Izraela nie zechce cię posłuchać , ponieważ i Mnie słuchać nie chce . Cały bowiem dom Izraela ma oporne czoło i zatwardziałe serce . Oto Ja uczyniłem twarz twoją odporną jak ich twarze i czoło twoje twardym jak ich czoła , dałem ci czoło jak diament , twardszy od krzemienia . Nie bój się ich , nie lękaj się ich oblicza , chociaż są ludem opornym ». Wreszcie powiedział mi : « Synu człowieczy , weź sobie do serca wszystkie słowa , które wyrzekłem do ciebie , i przyjmij je do swoich uszu ! Udasz się do zesłańców , do twoich rodaków i powiesz im : Tak mówi Pan Bóg , czy będą słuchać , czy też nie ». Wówczas podniósł mnie duch i usłyszałem za sobą odgłos ogromnego huku , gdy chwała Pańska unosiła się z miejsca , w którym przebywała . Ten ogromny huk to szum uderzających o siebie skrzydeł istot żyjących i odgłos kół obok nich . A duch podniósł mnie i zabrał . I poszedłem zgorzkniały , z podnieceniem w duszy , a mocna ręka Pańska spoczywała nade mną . Przybyłem do zesłańców , do Tell-Abib , osiedlonych nad rzeką Kebar , [ tam gdzie oni mieszkali ], i w osłupieniu pozostawałem tam przez siedem dni wśród nich . Prorok strażnikiem A gdy upłynęło siedem dni , Pan skierował do mnie to słowo : « Synu człowieczy , ustanowiłem cię stróżem nad pokoleniami izraelskimi . Gdy usłyszysz słowo z ust moich , upomnisz ich w moim imieniu . Jeśli powiem bezbożnemu : " Z pewnością umrzesz ", a ty go nie upomnisz , aby go odwieść od jego bezbożnej drogi i ocalić mu życie , to bezbożny ów umrze z powodu swego grzechu , natomiast Ja ciebie uczynię odpowiedzialnym za jego krew . Ale jeślibyś upomniał bezbożnego , a on by nie odwrócił się od swej bezbożności i od swej bezbożnej drogi , to chociaż on umrze z powodu swojego grzechu , ty jednak ocalisz samego siebie . Gdyby zaś sprawiedliwy odstąpił od swej prawości i dopuścił się grzechu , i gdybym zesłał na niego jakieś doświadczenie , to on umrze , bo go nie upomniałeś z powodu jego grzechu ; sprawiedliwości , którą czynił , nie będzie mu się pamiętać , ciebie jednak uczynię odpowiedzialnym za jego krew . Jeśli jednak upomnisz sprawiedliwego , by sprawiedliwy nie grzeszył , i jeśli nie popełni grzechu , to z pewnością pozostanie przy życiu , ponieważ przyjął upomnienie , ty zaś ocalisz samego siebie ». PRZED OBLĘŻENIEM JEROZOLIMY Ezechiel pozbawiony mowy Spoczęła tam nade mną ręka Pana ; a On rzekł do mnie : « Wstań , idź na równinę , tam będę do ciebie mówił ». Wstałem więc i poszedłem na równinę , a oto była tam chwała Pańską , taka jak chwała , którą widziałem nad rzeką Kebar . I upadłem na twarz . Wstąpił jednak we mnie duch i postawił mnie na nogi . Rozmawiał On następnie ze mną , mówiąc mi : « Idź , zamknij się w swoim domu ! Oto , synu człowieczy , włożone są na ciebie powrozy i związany jesteś nimi tak , że nie będziesz mógł udać się do nich . Ja sprawię , że język twój przylgnie ci do podniebienia i będziesz niemy . I nie będziesz dla nich mężem strofującym , są bowiem ludem buntowniczym . Gdy Ja będę mówił do ciebie , otworzę ci usta i powiesz im : Tak mówi Pan Bóg . Kto chce słuchać , niech słucha , a kto zaprzestanie , niech zaprzestanie - bo to lud oporny .
Por.
;
.
"Związany jesteś nimi" - w zdarzeniu tym należy doszukać się znaczenia symbolicznego: albo Prorok uległ jakiemuś paraliżowi, na skutek którego został pozbawiony mowy, albo też z polecenia Bożego miał na pewien czas zamilknąć. Jednakże milczenie może być nawet wymowniejsze niż mowa; "do nich" - tzn. do Izraelitów.
biblia, biblia online, pismo święte, pismo święte online, twoja biblia, ewangelia, stary testament, nowy testament, księga, księgi, prorocy, słowo boga